söndag 3 februari 2013

3213





Jag låter bilderna tala för sig själva.
Jag vill skriva en lång och djup text, fast ändå inte.
För då blir jag så besservissrig.
Jag orkar inte anstränga mig en massa, bara för att andra ska få det de förväntar sig.
För då har jag ju inte gjort det jag vill, och det var ju tanken att jag skulle bestämma.
Och jag vill ju göra det här på mina egna villkor.
Varför skriver jag ens detta?
 Det är ju såna här texter jag avskyr över allt annat.

Jag är inte van vid att ha ett sånt här stort utrymme för mig själv.
Jag kan ju nästan göra vad jag vill.
Det skrämmer mig lite.

Jag är ledsen över att det här låter så himla deppigt.
Jag har inte mycket tid, mina inlägg blir halvkassa, texterna är förvirrade.
Bilderna skulle kunna bli bättre.
Om det bara fanns tid.
Vilket det inte gör.
Det får duga om det duger.
Det får suga om det suger.
I don't care.
But I do.
Prutt.

2 kommentarer:

  1. Kör din egen grej Isa! Jag vet hur det är med det där att man får sån prestationsångest men oftast talar ju bilderna för sig själva också. Och så man ju bara skriva om man har lust då och då. Livet som bloggar är inte lätt alltså, suck suck. Haha.

    SvaraRadera

Du är jättevälkommen att kommentera, det gör min dag.
Inte för att jag är desperat, nej nej.